اخبار الزمالك

فاروق جعفر يطمئن جمهور الزمالك على الفريق الأول.. وينتقد ضغط جدول الدوري

كشف فاروق جعفر رئيس اللجنة الفنية في نادي الزمالك عن كواليس حديثة مع اللجنة المعينة في النادي من أجل توفير الإمكانيات المادية للاعبي الفريق خلال الفترة المقبلة.

وقال ” فاروق” :” انا رئيس اللجنة الفنية واشتغلنا كلنا من اجل استقرار الفريق وان شاء الله يقدموا مستوى افضل الفترة الجاية

وأشار :” كلمت المستشار عماد وهشام واللواء سامي، وكل همنا استقرار النادي والزمالك كيان كبير وفيه روح معنويه عاليه، واللجنة والمكتب التنفيذي اكتسبوا خبرات وبيشتغلوا بشكل أفضل”.

وأضاف ” جعفر” خلال استضافته في برنامج ” زملكاوي” على قناة ” الزمالك” :” النهارده بعد اجتماعي، معهم معنوياتهم عالية جدا، والفترة الجايه هيكون استقرار اكتر ومعنويات افضل واداء افضل”.

وتساءل ” جعفر” : “هل اللاعب المصري عنده الامكانيه يلعب كل 72 ساعة لا أنا كمدرب بقولك لا، احنا متعودناش على كده كنا بنلعب ماتش في الأسبوع”.

وتابع :”الزمالك لعب امبارح وهيدرب النهارده وبكره وبعدها هيلعب، واللعيبة مش آله والناس لازم تعذرهم واللعيبة تحت ضغط ومش عاوزه تخسر”.

وأكد ” جعفر” :” كل لما يكون في ضغط المباريات تخفض ساعات التدريب، والإرهاق بيحصل لانك في فترة الاعداد كنت بتشتغل على انك هتلعب ماتش كل أسبوع أو كل 5 ايام”

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة