اخبار الكرة العالمية

خالد الدرندلي يرد على مجاملة اتحاد الكرة للأهلي .. ورسالة خاصة لـ موسيماني – فيديو

تحدث المهندس خالد الدرندلي نائب رئيس اتحاد الكرة المصري عن مشوار المنتخب الوطني في بطولة كأس الأمم الإفريقية، مشيرًا إلي أنه لا يتأخر عن خدمة النادي الأهلي في منصبه الجديد في اتحاد الكرة.

وكان خالد الدرندلي قد نجح في انتخابات اتحاد الكرة الأخيرة وتولى منصب نائب رئيس الاتحاد وذلك بعد فشله في انتخابات الأهلي الأخيرة.

وقال” الدرندلي” :” كلنا مع المنتخب وعندنا طموح نكسب ده مش كتير ولا على تاريخنا ولا على اللعيبه اللي عندها الروح والاداء العالي، إن شاء الله الناس تتفائل ونعمل نتيجة كويسه”.

وأشار :”الدنيا مش صعبه السنغال مش اقوى حد وان شاء الله نوصل كاس العالم ونعمل نتايج كويسه، وعندنا فرقة كويسه جدا ممكن أول مباراة مش كنا موفقين لكن حصل انسجام والمدرب اعاد حساباته والدنيا ماشيه للاحسن”.

وأضاف “الدرندلي” خلال تصريحات لبرنامج “اللعيب” على قناة “mbc” مصر :” اللعيبة متابعه وكل نصر معهم واحنا كاتحاد مش بنتأخر باي مكافآت وحوافز وتسهيلات وكل اللعيبة معهم 110 مليون وثقتهم. كبيرة فيهم وعارف اننا هنوفق وهنعمل نتيجه كويسه انا مسافر للكاميرون وان شاء الله نكمل”.

ووجه “الدرندلي” رسالة إلى بيستو موسيماني المدير الفني للنادي الأهلي وعضو فريق تحليل البرنامج :”موسيماني صديقي واتمنى لهم احلى نتيجه بكأس العالم وثقتي فيه كبيرة هو على مستوى عالي ونتايجه كلها معنا عاوزين الثاني أو الأول الاتحاد والأهلي بينهم جدار وبكون قاعد في الاتحاد وعيني على الأهلي الـ2 بيتي”.

وتابع :” مازال الأهلي حياتي وانا معهم وع اتصال بزميالي في المجلس واي تسهيلات بالاتحاد بقدر أعملها والعامري فاروق بيكلمني وبقدم أي تسهيلات وكلنا أسرة واحدة ومتفقناش في الانتخابات واختلفنا نقفل الصفحه واخدم النادي ف اي حاجه، وبخدم الأهلي في أي مكان”.

وبسؤاله هل أنت على مسافة واحدة من كل الأندية؟ أكد “الدرندلي” :” مفيهاش هزار زي ما بساعد الأهلي هساعد اي نادي تاني و ومازلت لوف أي حاجة اقدر اعملها للأهلي بدون مساس بأي ناد أو اللوائح هعملها”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة