اخبار الكرة العالميةاخبار الاهلي

ڤيتوريا يوضح كواليس إصابة محمود متولي في معسكر المنتخب

كشف روي ڤيتوريا المدير الفني لمنتخب مصر الأول، كواليس إصابة محمود متولي لاعب النادي الأهلي خلال معسكر الفراعنه.

وقال ڤيتوريا في تصريحات تليفزيونيه عبر قناة اون تايم سبورتس:” بكره اخر يوم في المعسكر الأول الخاص بالمحليين ، بعد التمرين الخامس المدرب هيلعن القائمه بكره مساء بعد التمرين .

واضاف: “لا انا ولا اي احد في الجهاز الفني استلم اي تقارير طبيه بخصوص محمود متولي ، طبعاً اللي حصل مع متولي هوضحه عشان ميبقاش في اي اسئله عند الناس”.

وشدد ڤيتوريا:” بالنسبه للتمرين الاول حتى تمت اصابه محمود متولي، بعد كده دخلنا في تمرين “باصات” كان حوالي ١٠ او ١٢ دقيقه بالكره بس ، الي حصل ان اللاعب قال انا حاسس بحاجه وخرج ، هو شارك حوالي ١٠ دقائق وخرج .

واردف: “اول حاجه لما باجي اطلب استدعاء لاعب للمنتخب ، بكلم الاجهزه الطبيه في الانديه ، وفي حاله متولي لم يخبرني أحد بأي اصابه لدى اللاعب ، حتى في اخر مباراه شارك فيها اللاعب مع ناديه خرج في الدقيقه ٦٠ ولما سألت النادي لم يخبرني انه يعاني من اي شئ ولم يخرج بسبب الاصابه” .

وتابع: “انا ممكن اقبل ان الناس تنتقد اللاعب او المدرب ، لكن تتكلم عن احترافيتي لن اقبلها ابدا ، انا كنت بدرب فرق وعارف الانديه بتبقى محتاجه ايه ، انا عارف ان اللاعب لما بيبقى محتاج يطور نفسه بيشتغل مع نفسه الصبح او بعد الظهر”.

واختتم:” انا بعد المعسكر هبعت تقرير لكل الانديه كل لاعب عمل ايه فالمعسكر اثناء التدريب ، عندنا عضو في الجهاز الفني بيتواصل دوماً مع الانديه يخبرها بكل التطورات”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة