اخبار الكرة العالمية

“التحكيم بوظ الكوره في مصر”… رئيس النادي الترسانه يفتح النار على الحكام بعد أحداث مباراه السكه الحديد المؤسفه!!

فتح طارق السعيد رئيس مجلس إداره نادي الترسانه النار على التحكيم المصري ، وذلك بعد أحداث مباراه الترسانه والسكه الحديد المؤسفه.

وكانت مباراه الترسانه والسكه الحديد قد أُلغيت بعد إعتداء الطاقم الفني وجماهير الترسانه على حكم المباراه بعد إحتسابه ركله جزاء في الدقيقة الأخيره من المباراه كانت غير صحيحه على حد وصفهم.

وقال السعيد خلال تصريحات تلفزيونيه عبر برنامج جمهور الثالثة:”احنا معندناش مشكله مع نادي السكه ، احنا عندنا مشكله مع التحكيم ، احنا لينا ٣ ضربات جزاء لا يختلف عليهم اي حد”.

وواصل :”وفي الدقيقه ٩٧ اتحسب عليا ضربه جزاء ملهاش علاقه بضربات الجزاء وهو اصلا كان حاسب ٥ دقائق ولعب للدقيقه السابعه فحصل نرفزه ملعب والمنظر اللي شوفناه وفالاخر قولناله ياعم تعالى ضربه الجزاء رفض ومرضيش”.

وتابع :”بهذا المنظر التحكيم بوظ الكوره في مصر وانا بقول ان محصلش ضرب هو حصل مناوشات بس”.

وشدد :”انا غير راضي عن ما حدث ولا اشجع العنف ، انا حتى نزلت الملعب عشان احوش عن لعيبه السكه ومدربهم ، في شكوى هتروح لاتحاد الكوره ولكن ايه اللي بيحصل في الاخر الحكم بيتوقف والحق مبيرجعش للنادي ،اطالب ان يكون في تقنيه فيديو في مباريات الممتاز ب” .

وأتم :”رابع ماتش على التوالي يتحسب عليا ضربه جزاء في الدقيقه الاخيره ملهاش علاقه بضربات الجزاء فده يبقى ايه ؟ اقول لجمهوري ايه ؟” .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة