اخبار الزمالك

هل هناك مفاوضات مع موسيماني لخلافة فيريرا بالزمالك؟.. سليمان وهدان يحسم الأمر!!

كشف سليمان وهدان عضو مجلس إدارة نادي الزمالك حقيقة التفاوض مع بيتسو موسيماني المدير الفني للاهلي السعودي لخلافة البرتغالي جيسفالدو فيريرا المدير الفني للفارس الأبيض.

وقال سليمان وهدان في مداخله هاتفيه ببرنامج “اللعيب” عبر قناة “إم بي سي مصر”:” مباراة بلوزداد مهمه جدا وصعبه جدا، وجايه في ظروف صعبه والشدائد والازمات تعطي اصرار اكثر، وقولنا للاعبينا انها الامل الوحيد للإستمرار ببطولة إفريقيا لان الموقف في الدوري المصري صعب جدا”.

واضاف:” دايما الجمهور والمشجعين وانا واحد منهم لازم الجهاز الفني يحترم مشاعرهم لان قصتهم التشجيع واللاعبين بياخدوا ملايين، مفيش مبرر لما حدث في مباراة انبي”.

وشدد وهدان:” بارفض نظريه المؤامرة وللاسف الشديد ان مندمج في المجال الرياضي قريبا، في عدم مسئوليه وعدم امانه احنا مش بنشتغل، لكن نتصيد الاخطاء وبنزق في فتن وتسريب عقود اللعيبه”.

واردف:” وفي تفاوت في العقود وهذا امر طبيعي وصلاح مش زي غيره، وليه الانديه التانيه عقودها مبتتسربش، الزمالك في نجوم، والزمالك مدرسه الفن والهندسه ولاعبيه هم من يتم طلبهم للاحتراف”.

وواصل وهدان:” في الرياضه بشكل عام في مشاكل كتير، من اول صفر المونديال وعدم التأهل لكاس العالم ومنتخب الشباب ولابد من العمل من الاساس والاهتمام بمراكز الشباب مصر بلد اعداد سكانها كبير ولابد من وجود قاعدة عريضه للاختيار اللاعبين”.

واوضح:” ماتفسير تسريب عقود اللاعبين؟، ما الهدف؟، هل ده مش مناخ فاسد؟، انا المسئول عن التوقيع وكل العقود غير صحيحه ماعدا عقد واحد، العقود اكثر من نسخه، في نسخه عندنا والاتحاد والمنطقه واشمعنى لاعبي الزمالك بس بيتسرب عقودهم”.

واشار وهدان:” بلاشك المرحله اللي فاتت وارتفاع الدولار والاجانب الارقام مبقتش غريبه مليون دولار اسمه مليون لكن هوبـ30 مليون مصري علشان الامور تكون واضحه”.

واكد:” متتظرين نعمل جلسات مع سيف فاروق جعفر ويوسف اسامه نبيه لتجديد عقودهم، وامير اتكلم على التجديد لهما، وعندنا ماتشات مهمه حاليا هنخلصها وينجدد لهم، وهما ولاد النادي ومفيش مشكله”.

وردا على سؤال هل في مفاوضات مع موسيماني؟، أجاب: عندنا ماتش يوم الجمعه والجهاز الفني مستمر ومعندناش اي تصور للتغيير حاليا وبنبعث الاستقرار للفريق في الجزائر لان عندنا ماتش هام ولابد ان نوصل لهم رسائل ايجايبه، والتغيير سنه الحياه، وبندعم الجهاز وعندنا امل ومحتاجين شويه اخلاص”.

واختتم:” معرفتش اتواصل مع شيكابالا، وكلمت كابتن اسماعيل يوسف، طمني على شيكابالا، هو بخير وله مكانه كبيره جدا عندنا لوفي اي حاجه هنعمله المطلوب وزياده”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة