اخبار الاهلي

“الموضوع انتهي” … سيف زاهر يفجر مفاجآت من العيار الثقيل بخصوص الهارب كهربا وصدمه بشأن موعد الدفع!!

أكد الإعلامي سيف زاهر أن أزمه الهارب كهربا قد شارفت على الانتهاء ، وذلك بعد قرار الفيفا بامهال الهارب كهربا شهرين لحين الدفع والا سيتم ايقافه تلقائياً.

إقرأ أيضاً| “طاقه نور”… محمد فاروق يكشف كواليس مدويه في مكالمه احد رجال الأعمال مع شيكابالا !!

وقال زاهر في تصريحات تلفزيونية عبر برنامج ملعب أون تايم:”رسمياً اسدل الستار على ازمه كهربا وعلى عقوبه كهربا ، طيب اسدل ازاي ؟ لان ده السيناريو اللي محامي الاهلي قاله لكهربا وكهربا كان عارفه بنسبه ١٠٠٪”.

وواصل:”اللجنه القانونيه ومحامي كهربا كانوا حاطين مده شهر ولكن الاتحاد الدولي اداله مده شهرين يا الدفع يا ايقاف تلقائي من غير اجتماعات تاني بقا”.

وتابع:”كهربا مستني اخر يوم في الغرامه وقبلها ب٢٤ ساعه يقوم دافع ، طيب هل الفلوس موجوده مع كهربا ؟ اه موجوده مع كهربا”.

وأكمل:”التأخير كان سببه ايه ؟ السبب ان كهربا كان عاوز يدخل أفيش البرتغالي في القصه وياخد جزء منها، الزمالك ليه مبلغ معين وقبل ستين يوم هتبقى فلوسه معاه”.

وشدد:”مش هقولكوا اني عندي معلومات ، انا عندي حاجه من الكواليس بنسبه ١٠٠٪ حصلت ، كان حصل زعل من اداره الاهلي تجاه كهربا لان احنا عملنا اللي علينا ومحبين الأهلي دفعوا ادفع بقا ، زعل الاهلي كان مش بسبب انهم عاوزين يعطلوا الزمالك ولكن عاوزين يخلصوا ويستفادوا باللاعب”.

وأتم:”سبب التأخير ان كهربا كان ناقصه ١٦ مليون بالظبط وكهربا لسه متحصل على المبلغ من ايام قليله وبقا في مرحله انا هروح البنك امتى عشان احط الفلوس للزمالك”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة