اخبار الزمالك

هل ستكرر تجربة ياسين منصور مع الأهلي في الزمالك؟.. رد مفاجئ من هاني برزي!! – فيديو

أكد هاني برزي المرشح لمنصب عضوية مجلس إدارة الزمالك، إنه لم يترشح في الإنتخابات من أجل دفع الأموال فقط، بل من أجل مساعدة الفارس الأبيض عن طريق نقل خبراته العمليه لتطويره.

وردا على سؤال ما موقفكم من المدير الفني اوسوريو حال نجاحكم في الإنتخابات؟، أجاب برزي: ” اتفاقي مع القائمة ان شغلنا هيكون في الغرف المغلقه، والوضع اللي كان موحود واتكلم على كل كبيره وصغيره على الملأ مش هيحصل”.

وأضاف برزي في تصريحات عبر قناة”mbc مصر”: “قلت علشان اتواجد في القائمة لدي بعض الامور ولن اقول الشروط، ولازم نتفق على بعض المبادئ ومنها العمل في الغرف المغلقه، ومينفعش اعلن ملفاتي لاننا بنافس فرق كثيرة”.

وتابع:” حالنا نجاحنا هندرس كل الامور في الغرف المغلقه ولما يكون في قرار هنطلع نعلن، مبنشوفش الانديه الاخرى حد بيطلع يتكلم كلهم بيعلنوا القرار”.

وأشار برزي:” الأهلي فيه ناس محترمين جدا، والمنافسه اكسب مره وانت مره، ومينفعش تيشرتك عليه6 اعلانات واحنا لا، مينفعش الكلام ده يستمر وده لمصلحة الكرة”.

وشدد: “ياسين منصور صديق عزيز وعمل كتير للأهلي، ولو احتاج الامر هعمل للزمالك، ولكن هدفي ليس ضخ الاموال فقط، ولست مع منطق المساعده الماليه ولكن تطبيق فكري وتطوير النادي عن طريق نقل خبراتي العمليه في محالي للنادي ومساعدته”.

وأختتم:” اتمني علاقتنا بالاهلي تكون تنافس شريف دون اساءه لاي حد، مبيعجبنش انتقال لاعب في الزمالك للاهلي والعكس، واللي بيحدث مبيعجبنيش واتمنى ميحصلش، وده الوضع اللي محبش اشوف اهلاوي في الزمالك، وهتعند معايا هعند معاك”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة