أخبار الكرة

رد ناري من اتحاد الكرة على تحميل حازم إمام مسئولية تعيين فيتوريا مدرباً لمنتخب مصر !!

رفض محمد أبو الوفا عضو إتحاد الكرة المصري ، على الهجوم ضد حازم إمام عضو الإتحاد ، وتحميله مسئولية اختيار المدرب البرتغالي روي فيتوريا لتدريب منتخب مصر ثم فشله.

حيث قال محمد أبو الوفا عضو مجلس إدارة اتحاد الكرة عبر برنامج رقم 10 على القناة الأولى : اتحاد الكرة جزء من الشعب المصري والحمل الذي علينا أكثر من الحمل الذي يحمله أي شخص، ونريد دائما منتخبنا أفضل.

وأشار  : تعيين روي فيتوريا كان بالإجماع؟ مفيش حاجة اسمها حازم إمام أصر بمفرده على تعيين روي فيتوريا، مفيش حاجة اسمها كدة، حازم عرض مجموعة من السير الذاتية وصلت إلى 10 مدربين وفاضلنا بينهم حتى وصلوا إلى روي فيتوريا.

وزاد  : راتب فيتوريا؟ الزملاء اللي كانوا بيتفاوضوا معاه في الفلوس عملوا اللي عليهم بزيادة ومعتقدش إنهم كان في إمكانهم تقليل الراتب 5 آلاف يورو ولم يفعلوا ذلك.. ولما بيتم وضعك في الاختيار على أساس بعض المعطيات بضحي مرة شوية واللي ايده في الماية مش زي اللي ايده في النار.

وأتم  : الشرط الجزائي؟ كان في جلسة مع وليد العطار عشان يتكلم معاه في الشرط الجزائي وفيتوريا قال الكلام مع المحامي الخاص بي وهو هيمشي الأمور في نصابها القانوني وحق اتحاد الكرة مش هنفرط فيه.. فيتوريا ياخد الفلوس اللي ليه مش أكتر.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة