اخبار الزمالك

نقاش حاد بين طارق يحيى ومصطفى يونس بسبب خطف الأهلي اللاعبين من الزمالك!! – فيديو

نشب خلاف حاد على الهواء مباشرة بين طارق يحيى نجم الزمالك، ومصطفى يونس لاعب الأهلي الأسبق، بسبب الحديث عن قيام النادي الاحمر بخطف اللاعبين من الفارس الابيض.

واثناء تواجد محمود فايز مدرب منتخب سوريا، والثنائي طارق يحيى ومصطفى يونس في ضيافة الإعلامي مهيب عبدالهادي عبر قناة”mbc مصر”.

تحدث محمود فايز عن فشل صفقة إنتقال محمود الاسود لاعب الكرامه ومنتخب سوريا للزمالك في يناير الماضي بسبب المغالاة المالية للفريق السوري.

وهنا فاجئ مصطفى يونس الجميع وقال: ” محمود الأسود رايح الأهلي السنة الجاية لاعب صغير في السن 19 أو 20 سنه، مش عنده 38 ولا98 سنه”.

ليرد طارق يحيى :”مش مفاجأة يروح الاهلي منعودين على الكباري، لما يبقى المشرف العام بالزمالك اتصل بمدرب منتخب سوريا والامور سارت بشكل جيد جدا، وفجأة تعثرت المفاوضات هل بعد المصالحه والجلسه بين الزمالك والاهلي، واعرف ان الزمالك تقدموا بشكل كبير مع اللاعب يروح ياخده الاهلي؟ “.

وتدخل مصطفى يونس قائلا:” علشان احنا في الاهلي شطار ولعيبه”.

وعاد طارق يحيى واضاف: “لعيبه؟، ماعلينا انتم لعيبه واحنا لعيبه برده، المفروض في تقارب حالي في وجهات النظر بعد الجلسه بين الناديين، على الاقل يكون في تقدير واحترام لمفاوضات الزمالك مع اللاعب”.

واشار:” انا مش معترض على ان الاهلي ياخد اي لاعب والزمالك، ومش معترض على انضمام امام عاشور للاهلي لانه اخده من النادي الدنماركي مش من الزمالك”.

وأختتم يونس: “امام عاشور اهم صفقة للاهلي الفترة الاخيرة، وانتم متكلمتوش معاه، واحنا مش اخدناه من الزمالك”.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة