اخبار الزمالك

أمير مرتضى منصور يتحدث عن أزمة الهارب كهربا ويفجر مفاجآت بالجمله – فيديو

تحدث أمير مرتضى منصور، المشرف العام على الكرة السابق بالزمالك، عن الهارب محمود كهربا لاعب الأهلي، وفترة تواجده في الفارس الأبيض.

وقال أمير مرتضى منصور في تصريحات تليفزيونية عبر قناة “النهار”:” كنت بعمل مكافآت خاصة من جيبي للاعبين لتحفيزهم، لو كسبنا مباراة كنت أصرف شيك بـ 100 ألف جنيه لو لاعب أحرز هدف الفوز أو قدم مباراة مميزة، مثل مصطفى محمد وكهربا وأوباما”.

وتابع:” كهربا كان اهم لاعب في الزمالك، وهرب من النادي، وفي حكم من الفيفا ضده، وشاف ان عقده باطل والنادي شاف عقده ممتد، وهو خسر القضيه واستأنف واحنا استئنفنا واتغير الحكم من32 مليون جنيه لـ2 مليون دولار”.

وأشار مرتضى: “كهربا طلع مع سيف زاهر في التليفزيون وقال انا عقدي مع الزمالك متبقي فيه سنتين وجددت سنتين وقدمنا الفيديو ده في القضية، وسيف زاهر قاله عقدك4 سنين؟ قاله اه”.

وشدد:” كهربا وضع في ظروف صعبه وجعلته يعتمد على نفسه وموهبته وركز مع الاهلي، لانه متورط في مبلغ كبير فلازم يبقى جامد”.

وأختتم: “وقت وجود كهربا في الزمالك كلمته وقولت له اعطيك حقك و نجدد العقد، رد كان لا هعمل شكوى ضد النادي، قولت له اعمل الشكوى لكن تلتزم وقالي بوعدك ان لحد الشكوى ولنهاية الموسم معملش مشكله، كهربا التزم واخدنا الكونفدرالية وبعدها هرب وهو شايف انه الصح وانا استخدمته واستفدت منه”.

شاهد

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة