اخبار الزمالكاخبار الكرة العالميةميديا الزمالك

مرتضى منصور يقتحم الهواء على مجدي عبدالغني .. ويوجه رساله هامه الي الأهلي – فيديو

اقتحم المستشار مرتضى منصور الهواء عبر قناه نادي الزمالك خلال مداخله كابتن محدي عبدالغني نجم النادي الأهلي الذي طالب القناه وقناه الاهلي بالهدوء خلال الفترة المقبله بعد الازمات الاخيرة.

وقال مرتضى منصور لمجدي عبدالغني : ” انا اللي طلبت منهم يكلموك علشان يحتفلوا بهدفك في كأس العالم”.

وتابع مرتضى : ” انا إكنشفت ان الكورونا موجوده لما انت وشوبير بتردوا عليا وإحنا كنا رد فعل”.

واضاف مرتضى : ” إحنا عارفين ان في كورونا وهي ظهرت فجاة لما جابوا عيل قليل الادب يشتمني في قناة الاهلي انا طول عمري بحترم الخطيب ومفيش مشاكل معاه ولما بتكلم عن الاهلي بتكلم بكل احترام”.

وواصل مرتضى منصور : ” انا خلصت على الاولتراس اللي عندي وانضموا للصف الزملكاةي ولما عرفوا ان عباس بيحركهم فاقوا وممدوح عباس دفع كفالة عبدالناصر زيدان اللي بيحاربنا”.

وتابع مرتضى في رده على مجدي عبدالغني : “لما دخلت في اجتماع اتحاد الكرة السنه الماضيه مسئول الاهلي سابني ومشي وشوبير لما بيقول الكورونا هو رد عليه لما قولت هو مسؤول الاهلي مشي ليه قالي هو حر وقولتله انت اخدت فلوس من تركي ال الشيح”.

واتمم مرتضى تصريحاته : ” فاكر يامجدي لما عملت دعوة ضد التعصب وحضرنا كلنا ماعدا النادي الاهلي وقولت معنديش،مشكله معهم , قولي مين اللي عمل المشكلة”.

وكشف مجدي عبد الغني نجم النادي الأهلي السابق عن موقفه بشان الأزمة الأخيرة بين مجلس إدارة نادي الزمالك برئاسة المستشار مرتضى منصور ، و مجلس إدارة النادي الأهلي برئاسة محمود الخطيب .

و قال مجدي عبد الغني خلال مداخلة هاتفية على قناة نادي الزمالك : لم تنشئ قناتي الزمالك والاهلي للتراشق بل للدفاع عن كل نادي و الدفاع عن مصر في المقام الأول قبل أي نادي .

و تابع : عيب أن تحدث فتنة بين الزمالك و الأهلي في ظل وجود فيروس كورونا و بندعي ربنا إن يزيل الغُمة ، و ماينفعش نغلط في بعض .

و أضاف : قناة النادي الأهلي ظهر فيها فاروق جعفر و طه بصري ، و قناة الزمالك تستضيف الأهلاوية و أنا كمان مستعد أظهر على القناة علشان ننبذ التعصب .

و إختتم : أنا مش مع قناة الاهلي ولا الزمالك ، و لم تخلق للتراشق ، و اللي بيحصل ده بينزلنا لـ بير السلم للأسف مينفغش نجيب في سيرة بعض كده ، و مش الكسبان اللي يقطع في التاني أكتر .

شاهد :

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة