اخبار الزمالكميديا الزمالك

عمرو أديب عن نهائي أفريقيا بين الزمالك والأهلي: هل مباراة كرة قدم أهم من مستقبل جيل كامل! – فيديو

أكد الإعلامي عمرو أديب أن سقوط المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك في انتخابات مجلس النواب لن تؤثر على استقرار الأمور داخل القلعة البيضاء، مطالبا الجماهير بعدم الإستماع للأصوات التي تتحدث عن انهيار الزمالك في الفترة المقبلة.

وقال “عمرو” : ” فيه ناس قاعدة تتكلم عن الكيان وتخوف الناس من انهيار نادي الزمالك، وده مش حقيقى لان مفيش حاجة واقفة على حد”.

وتساءل “عمرو” : “هل مرتضى منصور أهم من رئيس نادي برشلونة الراجل مشى والكيان موجود، و رونالدو مشى من الريال والكيان موجود”

وأضاف خلال تقديمة حلقة جديدة من برنامج “الحكاية” : ” لو أي كيان قائم على فرد يبقى ده خيمة مش كيان، وهل مصر ونادي الزمالك مفهوش حد قادر على الإدارة “.

وتابع :” ارفعوا أيديكم عن الكيان، ولو جه رئيس جديد نتعامل معاه، الكيان ده بقالى عشرات السنين ده من اقدم النوادى فى مصر ونادي الوطنية في مصر”.

وتابع : “لازم نكون مدركين أننا فى بلد فيها تبادل للسلطة واحد يروح والتاني يجي، وهل ماتش كورة أهم من جيل كامل كان لابد أن يعلم أن النموذج اللى كان موجود لازم ينتهى”.

وأتم:”الزمالك يقدر يعيش ويكمل وبلاش نرجع تاني لعبادة الفرد وأن واحد بس اللى يقدر يقود، ومن يوم ما تم إيقافه الزمالك بيكسب ووصل للنهائي، والزمالك يقدر يكمل ”

شاهد:

 

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة