اخبار الاهلي

فيديو أول تصريح من كهربا يوضح فيه سبب خناقة محمد فضل أثناء تسليم درع الدوري للأهلي

أوضح محمود عبد المنعم “كهربا” لاعب الفريق الأول بالنادي الأهلي، كواليس خناقته مع محمد فضل عضو اللجنة الخماسية، أثناء تسليم الأهلي درع بطولة الدوري العام.

و شهدت مراسم تسليم النادي الأهلي لدرع بطولة الدوري العام في ملعب السلام منذ قليل، خناقة بين محمود عبد المنعم كهربا لاعب النادي الأهلي ومحمد فضل عضو اللجنة الخماسية المكلفة بإدارة اتحاد كرة القدم.

وقال “كهربا” :” أنا معملتش حاجة خالص، أنا جاى افرح واحتفل بالدوري بتاعى، وسلمت على كابتن الخطيب وعلى مؤمن، وشلت ابن مؤمن وهو جه زقني في ضهري الأول”

وأضاف في تصريحات لبرنامج “جمهور التالتة” على قناة “أون تايم سبورت” :” أنا معملتلوش حاجة ولا اتكلمت معاه فى أى حاجة، انا اصلا مفيش مشاكل بينى وبينه، ولما زقنى قولتله متلمسنيش ومتزقنيش، لأنه مسكنى وزقني من غير ما أعلمه حاجة”

وتابع:” اتفرجت على الفيديو بعد المباراة وبسال هو أنا عملتله ايه، أو ايه اللى حصل، وانا وقفت اتصور بعيد و متكلمتش معاه في حاجة”

وبدأت الأزمة مع نزول مؤمن زكريا لاعب النادي الأهلي لأرضة الملعب للإحتفال مع زملائه بتسليم درع الدوري، واثناء اصطحاب فضل له، حاول كهربا، إزاحة فضل عن مؤمن لاصطحابه بدلًا منه.

مما أثار غضب فضل الذي رفض تصرف كهربا، ودخل الثنائي في مشاجرة بالأيدي، قبل أن يسرع لاعبي الأهلي لمحاولة فض الثنائي عن بعضهما.

شاهد:

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة