اخبار الزمالك

أشرف قاسم : يعلن مواعيد مواجهتي الزمالك في أفريقيا… ويؤكد: مواجهة بيراميدز صعبة لهذا السبب

أكد أشرف قاسم المشرف العام على فريق الكرة بنادي الزمالك على صعوبة مواجهة بيراميدز القادمة ضمن منافسات الجولة الثانية من عمر مسابقة الدوري العام الممتاز وذلك بعد خسارة بيراميدز أمام الاتحاد السكندري في الجولة الأولى من الدوري.

وقال “قاسم” :” المباراة قدام فريق الناشئين في النادي كانت فرصة كويسة اننا نشوف مستوى اللاعبين، ومباراة بيراميدز بقت أصعب نظرًا لخسارة بيراميدز قدام الاتحاد السكندري،و بيراميدز فريق قوى جدًا خطوطة متكاملة وعندهم عناصر قوية”.

وأشار :”احنا بنحترم كل الفرق اللى بنلاعبها واحنا واخدين كل مباراة لوحدها وان شاء الله ربنا يكرمنا وناخد الـ3 نقاط، واحنا فى فترة تجميع أكبر عدد من النقاط والأداء هتحسن طبيعي من مباراة لأخرى”.

وأضاف “قاسم” في تصريحات لبرنامج “زملكاوي” على قناة “الزمالك” :” المباراة اللى فاتت أظهرت ان اللاعبين عندهم إصرار إنهم يخرجوا بالـ 3 نقاط من المباراة وربنا يوفقنا ان شاء الله”.

وتابع :” بلغت الدكتور محمد أسامة بالتواصل مع الجهاز الطبي لمنتخب الشباب وانا تواصلت بنفسى مع وليد مهدى وطمني على لاعبى الزمالك الموجودين مع البعثة”.

وأتم :”مواجهتى الفريق التشادي فى البطولة الإفريقية هيكونوا فى القاهرة المباراة الأولى يوم 23 والتانية هتكون 5 أو 6 والغالب هتكون يوم 6 و استاد الكلية الحربية هيكون ملعب المباراة الأولى”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة