اخبار الكرة العالمية

شوبير يفتح النار على أحمد مجاهد بعد فضيحة تخفيض عقوبة الشناوي

هاجم الإعلامي أحمد شوبير أحمد مجاهد رئيس اللجنة الثلاثية لاتحاد الكرة المصري وذلك بعد قرار تخفيض عقوبة محمد الشناوي حارس مرمى النادي الأهلي، مشيرًا إلي القرار كان خاطئ من البداية.

وكانت اللجنة الثلاثية قررت منذ قليل تخفيض عقوبة محمد الشناوي حارس مرمى الأهلي من 4 مواجهات لمباراة واحدة فقط في فضيحة جديدة لاتحاد الكرة.

وقال “شوبير” :” الشناوي بقى ماتش و محمود وادى لاعبي بيراميدز بقى ماتش واللى حصل اللى انا قولته امبارح لما جبت نائب رئيس لجنة الانضباط”.

وأشار :” قلت إن هذا الامر كان من اختصاص لجنة الانضباط والعقوبة من الأصل كانت باطلة لأن الحكم لم يعطى الشناوي كارت وده نتائج الطبيعى لإدارة الشخص الواحد”.

وأضاف ” شوبير” خلال تعليقة على القرار على قناة ” أون تايم سبورت” :” الناس لما تنفخ في البعض يفكر نفسة الوحيد اللى بيفهم فى الحاجة دى وسبكم من قصة أستاذ اللوائح والقصة دى وكام مرة حصل تعديل فى المواعيد والقرارات خلال الشهر اللى احنا فيه”.

وتابع :” اللوائح أمرها بسيط، زى اللى بيطلع يقول انا أصغر مؤلف قانون في مصر ومفيش حاجة اسمها أصغر مؤلف قانون فيه حاجة اسمها أنا مؤلف كتاب في القانون “.

وواصل :” انت فتحت باب مش هيتقفل اشمعنى الشناوي وادي، اللوائح بتقول 1+1=2، لكن انت بتوهم الناس، وفي كل مكان فى العالم إذا لم تلتزم بالنظام والقانون والدستور الدنيا تقع ومينفعش ده يحصل”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة