اخبار الزمالك

التشفير الحل.. المستشار المالي للزمالك لازم نلجأ لأفكار خارج الصندوق

حل المستشار المالي لنادي الزمالك، طارق حشيش ضيفا في برنامج زملكاوي مع محمد ابو العلا عبر قناة نادي الزمالك، للحديث عن الصعوبات التي يواجها الفريق وكيف سيتم حلها.

وقال حشيش، ” انا عندي عقد رعايه 4 سنين وشايفه مش مناسب مقدرش اتكلم وانا مش مقتنع بيه يا تديتي زي المنافس او اقل من 6%، انا عارف القاعده الشعبيه وجماهيريته لا هقولهم انا عاوز اشفر مبارياتي وده لازم معايا المنافس وباقي الاندية.

وواصل، تشفير المباريات اكبر عائد بس مين يقدر ياخد قرار زي ده، وده قرار مجلس منتخب
وممكن اروح لاي قناة واقول عاوز ابيع مبارياتي، انا لو مفكرتش برا الصندوق واذا معرفتش استغل اسم الزمالك الكبير مستحقش اقعد.

وأكد حشيش، ” أن الزمالك سبق وعمل اول دارسه والاهلي والاسماعيلي لشركة كرة القدم هي المستقبل وهشوف فريقي، والقيمة التسويقية يسوى كام 2 مليار مثلا هجيب معايا شركاء مستثمرين من الخارج او شركات داخلية.

وتابع، شركة كرة القدم هتكون المسئولة ومالكة لمرة القدم ولخقوق الرعايه ومايتعلق بها من اعلانات، وبيديرها مجلس، ادارة ومش من ضمنه احد من مجلس الادارة.

وأتم، اللايحة بيشترط الا تقل حصة النادي عن51% وممكن لاتتوافق مع رغبات المستثمرين ولابد من تعديل اللايحة، وانت بتعرض ع الجمعية العمومية واللي توافق عليه هعمله ورغبات الجماهير غير الجمعية.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة