اخبار الزمالك

مقدمة خالد الغندور عن دعم لاعبي الفريق الأول.. والمؤتمرات الإعلامية لإسقاط الزمالك

طالب الإعلامي خالد الغندور مقدم برنامج ” زملكاوي” على قناة ” الزمالك” من جماهير الفارس الأبيض بضرورة مساندة لاعبي الفريق الأول خلال الفترة المقبلة من عمر المسابقات.

وقال ” خالد” : ” بدعو جمهور الزمالك يقف في ظهر اللعيبة وبالذات أوباما ومحمود علاء و منقدرش ننكر إن أوباما في لاعبية في أندية تانيه في مركزه وأقل منه”.

وأشار :” أوباما مش طريقته صانع لعب اكترمن راس حربة ثاني متحرك بيعرف يزيد ويجيب اهداف هتلاقوه محرز اهداف اكتر من الصناعة واحرز اهداف ليس من ضربات جزاء وتتسبب في ضربات جزاء صحيحة”.

وأضاف ” الغندور” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج ” زملكاوي” على قناة ” الزمالك” : ” محمود علاء هو الهداف التاريخي للمدافعين للزمالك ومصر ولو اتكلم عن أهم  5 مدافعين هو واحد منهم”

وتابع :” محمود علاء ضيع ضربة جزاء في مباراة الأهلي لكن أحرز ضربات مهمة منها ضربة جزاء اللي وصلتنا لضربات الترجيح في نهائي الكونفيدرالية وسط جمهور عريض وتصدى لضربة ترجيح واخدنا البطولة ووصلنا نلعب السوبر الأفريقي”.

وواصل :” الماتش اللي فات لما أخطأ واحتسب ضربة جزاء ضده رجع وأحرز هدف جميل، وزيزو مستواه بيتحسن زعلنا منه فترة لانه مكنش مركز داخل الملعب”.

واستكمل ” الغندور” :” وعاوزين نكون في ضهر لعيبتنا بسبب بعض الظروف واللعيبة بشر وعندهم مشكلة بسبب ضغط المباريات ونكون في ظهورهم وهم كمان يحاولوا ميكونوش مقصرين”.

وأتم ” الغندور” :” احنا كلاعبين قدامى وحاليين ملناش غير الجمهور، في ظل المنظومة الإعلامية اللي تقلل من الزمالك وفي مشاكل هدفها وقوع الزمالك والزمالك مستمر بسبب جمهوره وعندنا مشاكل إدارية وتغيير مجلس ادارة وتعيين لجان.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة