اخبار الزمالكميديا الزمالك

تعليق مختلف من ميدو على مصير فرجاني ساسي.. ويكشف حقيقة توقيعه لنادي آخر – فيديو

طالب أحمد حسام ميدو نجم نادي الزمالك السابق، بضرورة تكريم فرجاني ساسي، في حال رحيله عن نادي الزمالك، مشيرًا إلى أنه يعلم أن ساسي وقع لنادي لآخر منذ عدة شهور.

وقال ” ميدو” :” رأى أيا كان قرار اللاعب، لازم نحترم فرجاني ساسي، وأنه لعب في نادي الزمالك وخدم النادي بإخلاص، وأنا ضد أى حد يشكك من إخلاص فرجاني ساسي لنادي الزمالك في فترة لعبه في النادي”.

وأكد ” ميدو” :” مهم نحترم الناس اللى اختارت تلعب الزمالك والراجل لعب وقاتل لآخر دقيقة مع الفريق، وفرجاني ساسي أخلص لنادي نادي الزمالك من أول دقيقة لآخر دقيقة”.

وكشف ” ميدو” في تصريحات لبرنامج ” اللعيب” على قناة ” إم بي سي مصر” تقديم ” مهيب عبد الهادي” :” أخبرت حسين لبيب رئيس اللجنة الحالية لنادي الزمالك من شهور ان فرجاني ساسي وقع مع نادي آخر بالفعل، وذلك قبل تولى حسين لبيب رئاسة اللجنة المعنية”.

وشدد ” ميدو” :” فرجاني ساسي لاعب محترم جه واشتغل ورغم مستحقاته المتأخرة لعب واجتهد، ولما جاله عرض تاني في ظل ظروف عدم استقرار إداري داخل نادي الزمالك اختار انه يكمل مع نادي تاني، فهل مطلوب مني اهزقه واشتمه ولا أكرمه”.

وأكد ” ميدو” : “الزمالك لا يقف على أحد وفيه نماذج كتير مشيت واعتزلت من أساطير ونجوم الزمالك، وسيقى الزمالك هو الزمالك مهما مين رحل من مدربين او لاعبين، وأنا مقدر زعل جمهور الزمالك”.

وواصل ” ميدو” :” أرفض الإساءة لفرجاني ساسي ونطلعة على المسرح، بالعكس احنا نحافظ عليه ونكرمه التكريم المناسب، ولازم مسؤولي الزمالك يوصلوا الرسالة دى”.

واستكمل ” ميدو” :” برفض استغلال موقف فرجاني ساسي في إضعاف موقف اللجنة الحالية في الزمالك، خاصة إنها تعمل على حل المشاكل الكتير اللى جت عليها

وعن بديل فرجاني ساسي أكد ” ميدو” :” من وجه نظرى مش سهل تعويض فرجاني ساسي، والزمالك عنده اللاعيبة اللى تقدر تلعب في مركز نمرة 8 زى أحمد زيزو وإمام عاشور، اللى لازم دماغة تضبط ويفهم انه لاعب في نادي الزمالك مش مشجع”.

وأتم ” ميدو” :” مفيش لاعب في الدوري المصري يقدر يعوض غياب فرجاني ساسي”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة