اخبار الزمالك

ميدو يشيد بـ الزمالك ويشن هجوما حادا على بعض جماهير الأهلي: كفايا كلام تعبان ومهاترات!! صورة

بعث أحمد حسام ميدو نجم الزمالك السابق والإعلامي الحالي برسالة إلى لاعبي الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك بعد اقتراب التتويج ببطولة الدوري المصري الممتاز.

واقترب الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك من التتويج بدرع الدوري المصري الممتاز الموسم الحالي 2020 – 2021، على حساب منافسه التقليدي الأهلي.

الزمالك يتربع على عرش صدارة ترتيب الدوري المصري برصيد 76 نقطة بفارق 4 نقاط عن الأهلي، ويحتاج الفارس الأبيض للفوز بإحدى المواجهتين القادمتين أمام الإنتاج الحربي والبنك الأهلي، من أجل إعلانه بطلا رسميا لمسابقة الدوري الممتاز، بصرف النظر عن نتائج المنافس.

وكتب ميدو عبر حسابه بموقع “تويتر”: “الزمالك فقد لاعيبه مهمه في وسط الموسم لكن رجالته كان عندها اصرار انهم يكسبوا ويعوضوا اي حد”.

وأضاف: “لسه الدوري ماخلصش.. لسه ٩٠ دقيقه.. قاتلوا حتى النهاية.. دوري السنه دي هيكون رساله للولاد الصغيره في النادي ان البطل لازم يقاتل مهما كانت الظروف”.

وواصل: “مفيش مثالية في الحياة ولا طبعا في الكوره بس لازم نحترم بعض واللي يشتغل صح نقدره ونسقفله، الزمالك السنه دي وقع وقام وقف على رجله وهيبقى بطل الدوري، البطل الحقيقي اللي لما بيخسر بيسقف للكسبان ويقولوا مبروك اشوفك السنه الجايه..هي دي روح البطل مش الكلام التعبان اللي بنسمعه!!”.

إقرأ أيضا | اتحاد الكرة يجهز خطابا رسميا يأمر فيه الأهلي بتسليم درع الدوري

واستمر: “الاهلي بيكسب بطوله بنقول براڤو الناس دي منظمين ويستحقوا.. الجديد اللي اول مره اشوفه ان في اهلاويه كتير بيقولوا كلام غريب! لجنة الحكام وتعليمات من فوق..ليه الناس ماتقولش براڤو الزمالك قفلوا على نفسهم واشتغلوا صح ويستحقوا يكسبوا..الزمالك اشتغل صح وبعد عن المهاترات.الزمالك البطل”.

ويستعد الزمالك لمواجهة الإنتاج الحربي يوم الثلاثاء المُقبل الموافق 24 – 8 في لقاء تعلق عليه جماهير الفارس الأبيض أمالا كبيرة من أجل الفوز وحسم البطولة قبل الجولة الأخيرة.

لا يتوفر وصف.لا يتوفر وصف.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة