اخبار الكرة العالمية

سيد علي يفتح النار على محمد صلاح بعد مواجهة ليبيا : “بيلعب بالشوكة والسكين” – فيديو

شن الإعلامي سيد علي، هجومًا حادًا على لاعبي منتخب مصر بعد أدائهم بالأمس أمام المنتخب الليبي رغم الفوز بنتيجة هدف نظيف في التصفيات الإفريقية المؤهلة لمونديال كأس العالم 2022.

وحقق المنتخب المصري الفوز على نظيره الليبي بهدف نظيف في المباراة التى جمعت الفريقين مساء الجمعة على أرضية استاد برج العرب، بهدف نظيف، ضمن منافسات الجولة الثالثة من المجموعة السادسة في تصفيات أفريقيا المؤهلة لكأس العالم 2022.

وقال “سيد” خلال تقديم برنامجه “حضرة المواطن”: “الأسماء حلوة وكبيرة وجبنا جون بالعافية معقولة بجد الراجل اللي جاي جديد اختار عمر مرموش ولكن مينفعش، محمد صلاح مثلُا بيلعب بالشوكة والسكينة”.

وأضاف “النني الحقيقي مش هنا وخط الوسط كلهم عندهم بطئ، محمد صلاح في ليفربول غير محمد صلاح في المنتخب لسة بيفكر بعدين يباصي وبعدين يرجع وده لعب انتهى من زمان، وطارق حامد داخل للحكم يقولوا اطردني، أنا مش بفتي بقعد أشوفها في أساسيات كرة القدم”.

وتابع “الأسماء اللي كانت موجودة مينفوش في وسط الملعب كان لازم محمد شريف ومدي افقشة يكون موجود، اقفشة مثلًا أحسن من النني، وعندنا الراجل اللي تف على المدرب السابق اتحاد الكرة وراح جابه، ربنا يستر وكيروش لازم يشوف المسألة مش عند أنت بتلعب باسم مصر، انت مش معاك سلطات مطلقة احنا برضو بنفهم ولعبنا كرة”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة