اخبار الزمالك

حسين فيصل يهاجم كاتيرون بسبب باتشيكو ويفتح النار على اسامة نبيه

تحدث حسين فيصل لاعب نادي سموحة والزمالك السابق على فترة تواجده في القلعة البيضاء، مشيرا إلى أن البرتغالي جايمي باتشيكو المدير الفني السابق للزمالك كان يجيد التعامل معه بخلاف الفرنسي باتريس كارتيرون.

وقال “حسين” :”  اكيد عيني كانت ان اثبت نفسي واقولهم في الزمالك ان لاعب كويس، و كارتيرون مكنش مش مقتنع بي خالص ومقعدش معي ولابعت لي قالي ناقصك ايه ولا اشتغل على ايه لا شايلني من التمرين ومن دماغه”.

وأضاف “فيصل” خلال إستضافة في برنامج ملعب اون تايم سبورت على قناة اون تايم سبورت :”  باتشيكو كان مقتنع بي وبيكلم معي انه هيعطيني فرصه ولوكان كمل كنت هشارك اكتر”.

وأكد ” باتشيكو بيعرف يتعامل مع اللعيب كويس  ويقولي ناقصك كذه لكن كارتيرون مش بيكلم معي و بيكلم. مع ناس معينه وبيعمل محاضرات مع كل اللاعبين والناشئين ماعدا انا معرفش ليه هل وصل له حاجه غلط عني او مش مقتنع بي”.

وأوضح “فيصل” :” كنت اطلب اقعد معه عن طريق احمد شعبان  كان  بيصدني بيقولي. بعد التمرين لا بعد شويه لحد ما امشي وهو يمشي”.

وعن طبيعة علاقتة بأسامة نبيه المدرب العام السابق في “فيصل” :” كابتن اسامه مكنش قريب مننا اوي بيعاملنا كويس، و زعلت ان كابتن اسامه قال ان غبت شهرين وباجي مصاب للنادي انا مش زعلان منه لكن فرحان ان اثبت نفسي”.

وكان الكابتن أسامة نبيه المدرب العام السابق في نادي الزمالك تحدث عن فترة حسين فيصل مع الزمالك وأوضح أن اللاعب كان يغيب لفترات طويلة عن التدريبات الخاصة للفريق

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة