اخبار الزمالك

خالد بيومي ينصف جماهير الزمالك بعد أزمة سوء نتائج كأس الرابطة

علق المحلل الرياضي خالد بيومي، على خسارة الفريق الأول لكرة القدم في نادي الزمالك أمام نظيره غزل المحلة بثلاثية في المباراة التي جمعت الفريقين أمس السبت في بطولة كأس الرابطة

وقال “بيومي” :” اللي بيتحمل اللي بيحصل للزمالك الجمهور واللي بيتاثر و3 لجان تؤثر في سنة على ريال مدريد مش الزمالك، و إذا كان كارتيرون مش مقتنع بوجوده في الزمالك يمشي لان الزمالك بيصنع المدربين واللاعبين”.

وأشار :” الخسارة واردة  ولكن الأمر كان صعب كان لعب بالشباب ويجهزهم ويشوفهم ويختار منهم مع الموجود ويعتمد عليهم دكة، واختيار العناصر الأساسية في غياب الدوليين”.

وأضاف “بيومي” خلال استضافته في برنامج “اللعيب” على قناة “mbc” مصر :” اللي حصل يؤثر نفسيا على الجمهور واللعيبة الزمالك في فترة انتخابات والمعالجة النفسية هتحتاج وقت”.

وتابع :” انت مدرب كبير ومميز وبياخد رقم وقدره في السنة ولعيبة مميزه حتى لو دكه لانهم لعيبة الزمالك، وعندما يحدث هذا كان المفروض التحضير بشكل جيد الزمالك ينجح أي مدرب”.

وأكد “بيومي” :”جمهور الزمالك فقط اللي بيحبه ويتأثر وهم اوفى جمهور في العالم وبيتحمل مشاكله اللي بيتحمل وبيشيل تعب الزمالك مجموعه من ولاده قليله والجماهير اللي صبر وتعب كتير”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة