اخبار الزمالك

حازم إمام : رحيل المدير التنفيذي للإتحاد ؟ ننتظر هذا الأمر للتنفيذ .. و من الوارد التعاقد مع هذا المدرب

علق حازم إمام على إمكانية عودة كارلوس كيروش مرة أخرى لقيادة منتخب مصر في الفترة المقبلة عقب الإعلان رسميًا عن رحيل إيهاب جلال.

و قال حازم إمام في المؤتمر الصحفي : كيروش؟ أنا بحبه جدًا وبحترمه .. وبعد ما كيروش مشي وفتحنا الملعب شوفنا اللي حصل .. كيروش من بين المرشحين للعودة ..

و تابع : رحيل وليد العطار؟ غير صحيح حتى الأن .. لكن لو الوزارة أكدت إن فيه مخطئ هيكون ليه عقاب، إحنا ملتزمين بقرارات الوزارة طبقًا للجنة التفتيش التي أرسلت من الوزارة.

واصل : توجيه الشكر للجهاز الفني للمنتخب بالكامل ولو احتاجنا حد منهم هيرجع .. خالد جلال من الكوادر الشابة وكان من المرشحين لقيادة الفراعنة ..

أكمل : وجود محمد صلاح جعل العديد من المدربين الأجانب الكبار يطلبوا تدريب منتخب مصر .. و إحنا شعب بنحب الكرة جدًا، إيهاب جلال أتظلم وبتأسف ليه وبعتذرله لكن الظروف احيانا بتكون أقوى، لو القرار بأيدي كنت هخلي إيهاب يستمر؛ لكن الحقيقة هو عليه ضغوط كبيرة ..

و أتم : المصلحة العامة بتخلينا ناخد القرار ده .. مشكلتنا إن المدرب الأجنبي مابيكنش عليه ضغوط زي المدرب المصري، وده كان سبب إني أرغب في التعاقد مع المدير الفني الأجنبي من البداية.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة