اخبار الزمالكاخبار الاهلي

خالد الغندور يفتح النار على إسلام الشاطر بسبب الزمالك

فتح الإعلامي خالد الغندور النار على إسلام الشاطر المذيع بقناة الاهلي، بسبب تقليله من الزمالك وباقي اندية الدوري.

وقال خالد الغندور في تصريحات ببرنامج زملكاوي عبر قناة الزمالك: “احنا بنحترم الاهلي وله تاريخ كبير وطلع لعيبه مميزه، وتعاقب على رئاسته ناس كبار، وماقاله اسلام الشاطر في قناة الاهلي شئ لايصدقه عقل”.

واضاف:”اسلام الشاطر قال الاهلي مثل جرار القطار وهو اغلى حاجه في القطار، ومحدش يفتح بوقه لان بقية العربيات لاتساوي شئ من غير الجرار، قيمه كل العربيات متجيش 50٪ من قيمه الاهلي،(بمعنى ان كل الانديه لاتساوي 50٪من قيمة الاهلي)، محدش يقارن نفسه بالاهلي ينفع اقارن الـ42 دوري بالي بعديه مش فاكر اللي بعدي كام”.

وتابع الغندور:” نحن في قناة الزمالك نبني ولانهدم ونحترم كل الانديه، من حقك تمجد في ناديك وتقلل من الانديه الاخرى”.

وشدد:”كابتن اسلام الشاطر لعب في حرس الحدود والاسماعيلي صاحب الفضل الكبير على الاهلي، وبمبدأه الاكثر بطولات هو بيساوي كل شئ، ونهاية القرن الزمالك كان الاكثر تتويجا ورغم ذلك اعطوا الاهلي لقب نادي القرن”.

واوضح الغندور: “في قناة الزمالك بنحب الانديه والانديه بتحبنا كل المحافظات بتقابلنا بحب واحترام وبيتم الموافقة على تواجدنا من الامن وبيرحبوا بنا”.

واختتم:” لاننا بنحترمهم ولانقلل منهم وعلاقات مميزة مع كل الانديه مش من الشطارة اقلل من الاندية الشطارة ياشاطر تمجد فريقك ولاتقلل من الانديه لانهم لهم الاحترام بمافيهم الاهلي”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة