اخبار الزمالكاخبار الاهلي

خالد الغندور يقطع ألسنة الحُمر: المنافس كان قرفان مخنوق مهموم.. كم أنت عظيم يا زمالك

علق خالد الغندور نجم الزمالك السابق، على هزيمة الفارس الأبيض أمام الهلال السعودي في كأس سوبر لوسيل، مُشيرًا إلى أن الجماهير الحمراء كانت تنتظر فرحة بعد خسارتهم لبطولة الدوري للموسم الثاني على التوالي.

وكتب الغندور عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “انا كسبت الهلال في السعودية ٢ وانت كسبت الهلال ٤ وانا اتعادلت مع الهلال و انا لسه جاي من راحة و اتغلبت ضربات جزاء تروح تتربق حضرتك انك كسبت الفريق ده ٤ من غير ما تقول انك كنت بتلعب ١١ ضد ٩ فكرني بالظبط ان ال٧ اكثر من ال٩ في البطولات”.

اقرأ أيضًا | إعلامي سعودي ينهال بالمديح على نجم الزمالك بعد تألقه أمام الهلال في سوبر لوسيل – فيديو

وأضاف في منشور أخر: “لما تلاقي جمهور منافسك مبسوط و طاير من الفرحة عشان خسارتك تعرف علي طول انه كان قرفان و تعبان و حزين و مخنوق و نفسه في حاجة تطلعه من الهم و الغم اللي كان فيه علي طول تشكر الزمالك اللي بيفرح جمهوره و بيفرح كمان جمهور المنافس بتاعه عشان مش لاقي فرحة مع فرقته كم انت عظيم يا زمالك”.

واختتم: “امس بعد اللقاء جمهور الهلال بيقول لجمهور الزمالك هارد لك و جمهور الزمالك بيقول لجمهور الهلال تستاهله الفوز كنتم الافضل في المبارة و في ضربات الجزاء هي دي الرياضة مكسب و خسارة بدون مؤمرات كونية او بيانات لتبرير اي هزيمة”.

وتعود بعثة الزمالك اليوم السبت إلى القاهرة، من أجل الاستعداد لمواجهة بطل تشاد في الدور التمهيدي من بطولة دوري أبطال إفريقيا.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة