اخبار الزمالك

تعليق مفاجئ من فيريرا على صفقه الزمالك الجديده ..وموقف ابراهيما نداي من المباريات!!

تحدث البرتغالي جيسوالدو فيريرا المدير الفني لفريق الكره الأول بنادي الزمالك عن أداء لاعب الفريق الجديد سامسون اكينيولا ، كما تحدث عن موقف ابراهيما نداي من العوده للمشاركه في المباريات خلال الفتره المقبله.

وكان الزمالك قد فاز على فريق نادي حرس الحدود برباعيه نظيفه ، ليرفع الزمالك رصيده إلى النقطه الـ٢٠ في وصافه جدول الترتيب.

وقال فيريرا في المؤتمر الصحفي عقب المباراه:”عندنا لاعبين جدد في حاجه لاكتساب الثقه مع المباريات ، احنا بنكسب المباريات وقدرنا نكسب المباراه من دون تلقي اهداف ودي حاجه مهمه ، لسه قدامنا وقت وشغل جماعي عشان الكل يعرف ايه الطريقه الاهم بالنسبالنا”.

وتابع :”زي ما احنا عارفين ان تسلسل المباريات والوقت القليل في الركيفري الوضع هيفضل زي ما هو ، ولكن المباريات بالسنبالنا حالياً هي احسن تمرين و هنحاول نعمل مداوره ونبعد عن الاصابات” .

وواصل :”سامسون زيه زي لاعبين اخرين لسه في مستوى اقل من اللاعبين الاخرين وانا مش بتكلم على الكوالتي انا بتكلم على الاداء البدني و التأقلم مع المجموعه ولسه قدام هيجي” .

وأكمل :”احنا عندنا ٣ راس حربه السنادي والسنه اللي فاتت كان عندنا واحد بس ، التلاته لم كانوا هنا حصلت ظروف مختلفه ليهم ، ولازم يكتسبوا الثقه حالياً”.

وأتم :”ابراهيما نداي حالياً مع الجهاز الطبي ، ولو جبنا مهاجمين تانيين هيبقى عندنا كده ١٠ مهاجمين ، لسه مسأله الانتقالات قدام وهتعامل معاها انا “.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة