اخبار الاهلي

“لازم المباراة تفضل في الملعب”.. فايق يحذر لاعبي الأهلي من دعوات التعصب قبل مواجهة الهلال – فيديو

تحدث الإعلامي إبراهيم فايق عن مباراة الأهلي الحاسمة في دوري أبطال إفريقيا أمام الهلال السوداني مؤكدًا أن على لاعبي الفريق استغلال المباراة لحسم ورقة التأهل.

وقال “فايق” :”لقاء الهلال أصبح بوابة الأهلي من أجل الصعود في إفريقيا، والمباريات اللى من النوعية دي يحبها الجميع، الجماهير واللاعبين لأنها جاية في وقت انك محتاج ترد على أي حاجة لأنها فرصة”.

وأضاف “فايق” خلال تقديمه حلقة جديدة من برنامج “جمهور التالتة” على قناة “أون تايم سبورت 2 ” :”مباراة تلعب على شرف اللاعبين وعظم كرة القدم إنها تعطيك فرصة للانتقام والرد”.

وتابع :”ده الماتش اللى بيتقال عليه انا هنزل أكل الأخضر واليابس وانزل اعبر عن شخصية الأهلي، ودي المباريات اللى بيحبها الرجالة نلعب كورة وبذكاء لأنه مهم جدأ جدًا، ولازم اقول مباريات الكرة تلعب في الملعب بس والأهلي فريق عود الكل أنه فريق معلب مش حاجة تانية”.

وأختتم “فايق” :”المباراة لازم تفضل في المعلب بس مش خارج الملعب، وده مباراة كرة في النهاية ولازم اللاعبين تفصل عن أي حاجة بتتقال على السوشيال ميديا ومحتاج اشوف الشبكة تهتز خمس مرات في المباريات”.

“ذلوا الشوال”.. رسالة مثيرة من ماجد سامي للأهلي قبل موقعة الهلال السوداني – صورة

ويلتقي الأهلي مع الهلال السوداني في الجولة السادسة، بينما يستضيف صنداونز فريق القطن الكاميروني في الجولة ذاتها، في أحد أيام 31 مارس أو 1 أبريل المقبل.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة