اخبار الزمالكميديا الزمالك

أحمد مرتضى منصور يفتح النار على “خفافيش الظلام” بعد تتويج يد الزمالك بكأس الكؤوس الإفريقية

فتح أحمد مرتضى منصور عضو مجلس إدارة نادي الزمالك والمشرف على فرق الصالات داخل القلعة البيضاء النار على منتقديه بعد فوز فريق اليد ببطولة كأس الكؤوس الأفريقية على حساب الأهلي.

وتوج الفريق الأول لكرة اليد رجال بنادي الزمالك بلقب كأس الكؤوس الأفريقية لليد بعد الفوز على نظيره النادي الأهلي بنتيجة 26-25 في المباراة النهائية من بطولة كأس الكؤوس الأفريقية لليد التي أقيمت على صالة النادي الأهلي.

وقال “أحمد مرتضى” :”كنت بشوف واحد بيبيع ويشترى في جماهير الزمالك زمان لكن الكلام ده مش هيحصل في عهد مرتضى منصور”.

وأشار :”اجتمعت خفافيش الظلام علشان تسقط الزمالك لكن ده مش هيحصل في عهد مرتضى منصور علشان عندنا رئيس نادي راجل”.

وأضاف “أحمد مرتضى” في تصريحات لبرنامج “زملكاوي” على قناة “الزمالك” :”السنة الماضية حققنا 6 بطولات في الألعاب الصالات وهذا العام حققنا 4 بطولات ومازل لدينا فرصة في تحقيق بطولتين إضافيتين”.

وتابع :”بقول للمنتقدين انت كنت بتتغلب 25 – 10 من الأهلي قبل كده في الطائرة ومكناش بنروح أصلًا المباريات وكنا بنكسب كل 3 أو 4 سنوات بطولة بالصدفة”.

وأكمل “أحمد مرتضى” :”بقول للناس متبخسش حقي لأني بجرة قلم مني كان ممكن أخدقرار عدم المشاركة في بطولة كأس الكؤوس لكرة اليد، لكن عندنا رئيس نادي محترم أصر على مشاركة الفريق، وزي ما الكل بيشارك في النجاح متشيلنيش لوحدي الهزيمة”.

وأوضح :”مناشدة أقولها للجميع الزمالك نادي غني، ليه مستحقات بمئات الملايين، عايزين الحساب يفتح لأن عندنا عمال غلابة عايزين تاخد مرتبتها”.

رد فعل غريب من الخطيب خلال تتويج يد الزمالك بكأس الكؤوس الأفريقية وتدخل عاجل من حسن مصطفى – فيديو

وأختتم “أحمد مرتضى” :”الناس اللى بتهاجم مرتضى منصور مشفتش حد فيهم قال مبروك للزمالك بعد الفوز ببطولة كأس الكؤوس الإفريقية في كرة اليد لكن لما تتغلب الناس تقعد تهاجمنا”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة