اخبار الزمالك

أحمد مرتضى يكشف عن سبب مفاجئ لنشر تعهد لاعبي يد الزمالك بعد خسارة السوبر الإفريقي!!-فيديو

أكد أحمد مرتضى منصور عضو مجلس إدارة الزمالك، أن إظهار التعهد المكتوب من لاعبي فريق اليد ليس هدفه توجيه الإساءة لهم بل لتوضيح مدى تحملهم المسئولية.

وكانت قناة الزمالك قد قامت بنشر تعهد موقع من فريق كرة اليد بالمشاركه في بطولة السوبر الإفريقي في ظل رفض الإدارة خوض البطولة.

وقال أحمد مرتضى في تصريحات تليفزيونية عبر قناة “الزمالك”:” هنكلم في تفاصيل علشان نوضح للجمهور، من الساعة10 صباحا في إجتماعات بالنادي”.

وأضاف: “إجتمعت بكابتن حمادة عبد الباري بعد مباراة السوبر وبكابتن أحمد الأحمر، وطلعنا التعهد مش ضربا فيهم لا، تأكيد انهم رجاله وانهم عاوزين يشاركوا في البطولة رغم الظروف”.

وتابع مرتضى:” النادي الوحيد في العالم رئيسه بيتوقف وجوه الوقف بيتوقف، ومبناخدش اي دعم وبنجيب فلوس بعرق جبينا، لازم الناس تبقى فاهمه الأمور صعبه والحرب اللي بيواجها النادي من الداخل قبل الخارج”.

وشدد: “كابتن حماده عبد الباري طلب مننا طلبات واعطيناه حرية الإنسحاب وقالنا الزمالك مبينسحبش”.

وأردف مرتضى:” في اشاعه سخيفه اننا هنبيع عمر الفولي وهذا غير صحيح، مسئولي فريق اليد طلبوا طلبات محدده ممثلا في كابتن أحمد الأحمر او حماده عبدالباري وطلبوا يكملوا في البطوله والمستشار مرتضى كلمته وقال واثق فيهم وياما فرحونا وكانوا رجاله”.

وواصل: “عاوز اقول للناس علشان الناس مش متذكره الزمالك اخد الدوري عدد 17 بطولة في اليد منذ بداية ولاية مرتضى في ، 2014 لما استلمنا النادي كان الزمالك بينزل درجه تانيه”.

وأختتم:” حبيت أذكر الناس إن في17 بطوله والفريق ده كان طفش ومرتضى منصور رجعه، لان في حمله ان المحلس خرب النادي حضرتك مش مدرك 17 بطولة في 9 سنين”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة