اخبار الزمالك

“اللي يشتري الزمالك نشتريه”.. رد ناري من أحمد عبدالحليم على أزمة تجديد لاعب الفريق!! – فيديو

أكد أحمد عبد الحليم عضو اللجنة بالزمالك، إن من حق أسامه نبيه وفاروق جعفر يحددوا مستقبل نجليهما، وشدد إن من يشتري الزمالك يشتريه والنادي لن يقف على لاعب.

 

وقال أحمد عبد الحليم في مداخلة هاتفيه ببرنامج “اللعيب” عبر قناة”mbc مصر”:”موضوع إعتزال شيكابالا أمر يخصه، هو مازال قادر إنه يغير نتيجه أي مباراة في ثانيه، إعتزاله امر شخصي”.

 

وأضاف:” مايمر به الزمالك يزعل، ولكنه أمر طبيعي نتيجة لماحدث بالزمالك من تغييرات فنيه وإضطرابات إدارية، ولازم الناس تتقبل أنه بيحدث في أي مكان، الاهلي مأخدش بطولات الموسمين الماضيين ولكن عاد بقوة فالزمالك قادر على العودة”.

 

 

وتابع عبد الحليم: “رحيل بعض اللاعبين عن الزمالك أثر علي الفريق، انا غير مقتنع إن حد قصر في التجديد للاعب لان النادي من حقه يجدد للاعب او لا فاللاعب ايضا من حقه يوافق على التجديد أويصر على الرحيل”.

 

وشدد:” اللحنة الفنيه بالزمالك تولت في وقت صعب وكنا جايين لمهمه معينه وقت لخبطه، ان فيريرا لازم يمشي وكان الوقت ضيق وقولنا رأينا بضرورة التغيير”.

 

وأردف عبد الحليم:”اللي تعب في التعاقد مع أوسوريو فعلا هما أمير مرتضى وميدو احنا قولنا رأينا فيه بعد عرض السبر الذاتيه، ومكنتش معترض على وجوده، أوسوريو كانت سيرته الذاتيه قويه جدا، ولكن اللي تعب فعلا هو أمير في حسم التعاقد معه، مايهمني الزمالك والمدرب ينجح”.

 

وواصل:”إحنا إجتمعنا مرتين تلاته، توقيت وجودنا الزمالك ملخبط، المستشار مرتضى اتعزل، الزمالك لديه مشاكل إداريه تتحل فالامور كلها هتكون افضل”.

 

 

وأكمل:” اللجنه الفنيه بالزمالك اللي اتعرض عليها مدرب الماني واوسوريو، ولم يعرض علينا موسيماني من قريب أوبعيد”.

 

 

واستطرد: “لوكان ابني بيلعب كنت هقوله العب في الزمالك ببلاش، انا سمعت اسامه نبيه قال يوسف عنده عرض، لو يوسف جاي له عرض يمشي ايه المشكله؟ الزمااك مش هيقف على حد”.

 

وزاد عبد الحليم:”فاروق جعفر قال سيف مكمل، وانا مقتنع بمبدأ اللي يشتري الزمالك يشتريه، واللي عاوز يمشي يمشي، هم لعيبه كويسه وعندهم عروض، ولو أولياء امورهم عاوزنهم يمشوا يتفضلوا يمشوا مش مشكلة”.

 

واوضح:” الموضوع هيكون مختلف الموسم الجاي، في تقييم للاعبين وفي تقرير علشان نقول المراكز اللي الفريق محتاجها وفي الاخر انا قولك عاوز اللاعب هيقولك تمنه 10 مليون فلازم الامور الماليه تحل، الزمالك في حاجه للتدعيمات الموسم المقبل”،

 

وردا على سؤال هل هناك رغبه في ضم أيمن أشرف؟أجاب:” ايمن اشرف لاعب كره كويس ويلعب باك ليفت ومساك”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة