اخبار الاهلياخبار الكرة العالميةميديا الزمالك

انا منحاز للأهلي !! – إبراهيم فايق يفتح النار علي عصام الشوالي بعد مباراة الأهلي و الوداد بنهائي دوري أبطال أفريقيا

شن الإعلامي إبراهيم فايق هجوماً علي المعلق التونسي عصام الشوالي ، موجهاً له إتهام أنه تحامل علي فريق الأهلي في مباراة الوداد الرياضي المغربي بنهائي دوري أبطال أفريقيا.

وقال إبراهيم فايق: من الواضح أن الأهلي ” مدايق ناس كتير في أفريقيا” ، لا أعلم سبب ” زعلك من الأهلي” ، اتحدث عن المعلق الذي أفتقد الحيادية في مباراة اليوم.

عبدالحميد بسيوني يرشح مهاجم شرس للزمالك – و مدحت شلبي : الأهلي يهتم باللاعب – فيديو

وواصل :الحكم الليبي، مش عاوز يعطي حماية للاعبي الأهلي أو ينذر لاعبي الوداد، وأضاف: لاعب الوداد بيلعب الكرة (باسكت بإيده) ومنع بيرسي تاو، من الانفراد بالمرمى إيه ده! انا مبفهمش في التحكيم وبقول كده دايمًا ولكن بالعقل كده دي دي إيه! بيرسي تاو كان رايح يجيب جون.

ووجه إبراهيم فايق، رسالة للاعبي الأهلي قائلًا: كل شوية لعيبة الوداد بتقع في الملعب.. احنا مفروض عارفين إن دي طريقة لعب شمال افريقيا، مفروض منسمحش إن ده يحصل، مش عاوزين نحط إن دي تبقى شماعة طول الوقت واحنا بنلاعب فرق شمال إفريقيا دي طريقة لعبهم مش كل مرة أروح اشتكي، إنت عارف أن دي طريقة لعبهم متسمحش بده (هيهتك هته، هيضرب في الأنكل اضرب في الأنكل) الكورة لعبة رجالة، منبقاش طيبين كده.

وواصل: طالما إنت شايف الحكم على الله حكايته، خلاص مش هيديلك الحماية، واه انا انحاز للأهلي ” محدش له حاجه عندي” انظر إلي معلق المباراة كيف كان منحاز.

شاهد الفيديو

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة