اخبار الاهلي

لأول مرة.. مصطفى شوبير يكشف حقيقة استبعاده من نهائي إفريقيا بسبب خناقته مع كهربا والشناوي – فيديو

كشف مصطفى شوبير حارس مرمى الفريق الأول لكرة القدم في النادي الأهلي أسباب استبعاده من إياب نهائي دوري أبطال إفريقيا أمام الوداد المغربي في المغرب.

وكان مارسيل كولر المدير الفني للنادي الأهلي قرر استبعاد شوبير من قائمة الأهلي أمام الوداد في إياب نهائي إفريقيا وذلك بعد الاعتماد عليه بشكل أساسي في لقاء الذهاب بالقاهرة.

وقال “مصطفى” : ” اتقال عن استبعادي من مباراة الوداد في المغرب حاجات كتير اتقال اني عملت خناقة مع 3 لاعبين في الفريق”.

وأضاف “شوبير” خلال استضافته في برنامج “جمهور التالتة” على قناة “أون تايم سبورت 2 “:”موضوع خناقتي مع كهربا اللى اتقال عرفته من خلال حد من أصحابي اللى بعتهالى قبل ما انام ليلة المباراة ولم أهتم بالموضوع لأنه مش حقيقي”.

وتابع :”موضوع إني اتخانقت مع كابتن شناوي عرفتها عن طريق كابتن وائل جمعة بعتهالى قبل الماتش وقالي الناس بتقول كده ايه اللى حصل”.

وأوضح “شوبير” :”قولتله مفيش أي مشاكل اللى حصل المدير الفني يوم النهائي بعد الفطار قعدت معايا وقالى انت عملت ماتش كبيرة في القاهرة وعملت ماتش مش سهل ومش اى حد يعمله”.

واختتم “الشناوي” :” المدير الفني قالى الشناوي اللى هيلعب علشان هو عنده خبرات اكتر وعلى لطفي هيكون على الدكة، رديت عليه قولته طالما ده قرارك ووجهة نظرك انا تمام معنديش مشكلة، وأنا علاقتي بالشناوي كويسة جدًا جدًا”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة