اخبار الزمالكميديا الزمالك

“مدفعناش غير 5 مليون”.. مرتضى منصور يفجر مفاجأة في عقد نجم الفريق بعد بلاغ ممدوح عباس – فيديو

رد المستشار مرتضى منصور على البلاغ الذي تقدم به ممدوح عباس صباح اليوم الخميس للنائب العام، والذي اتهم فيه مجلس إدارة نادي الزمالك بإهدار المال العام في صفقة اللاعب عمرو السيسي.

وتضمن البلاغ اتهام مرتضى منصور وأعضاء مجلس إدارة نادي الزمالك بالاستيلاء على الأموال العامة بسبب التعاقد مع “عمرو السيسي”

و أكد عباس في بلاغه أن عقد اللاعب مع نادي الزمالك لمدة 3 سنتصريحات وات يحصل من خلالها على مبلغ 51 مليون جنيه.

مفاجأة .. ممدوح عباس يتقدم ببلاغ للنائب العام ضد مرتضى منصور بسبب نجم الزمالك | صور

وقال “مرتضى” :” كان فيه إسبوعين قبل كده قالوا إن زيزو رايح الأهلي وبعدها بن شرقي رايح الأهلي وبعدها إمام عاشور وأحمد فتوح”.

وأشار :” قالوا بعدها سامسون عقده بـ 120 مليون جنية، وطلع إن اللاعب بياخد 7 مليون جنيه، والنادي بتاعة واخد 7 مليون جنية، بعدها دخلنا في قصة دونجا وقالوا بياخد 120 مليون وطلع بياخد 7 مليون مليون، وليه نسبة مشاركة لو وصل ليهم ياخد 9 مليون “.

وأضاف “مرتضى” في تصريحات على قناة “الزمالك” :” النهاردة طلع قصة لاعب جديد وهو عمرو السيسي، وإن فيه إهدار مال عام في صفقة عمرو السيسي”.

وتابع :” بقول للى قدم البلاغ روح الأول دور على محمود الخطيب اللى عندة 4 أو 5 لاعبين أجانب مش بيلعبوا، يابتوع لجان حسين لبيب اللى متعرفوش إحنا مدفعناش في فلوس عمرو السيسي غير 5 مليون”.

وأكمل “مرتضى” بقول للخطيب لم لجانك، وبقول لـ حسين لبيب وأحمد سليمان وممدوح عباس لموا لجانكم، إحنا مدفعناش من صفقة اللاعب غير 5 مليون جنية فقط”.

واختتم “مرتضى” :” نادي النجوم لسة نسبة إعادة بيع في صفقة عمرو السيسي لم يحصل عليها حتى الآن، وكفاية بقى مش كل يوم قصة لاعب، هل دي الرياضة عمرى ماشفت كده في حياتي !!”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة