اخبار الزمالكاخبار الكرة العالميةميديا الزمالك

أوسوريو يكشف عن موقفه من الرحيل عن الزمالك بعد البطولة العربية !!

كشف الكولومبي خوان كارلوس أوسوريو المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك عن موقفه من العروض التي يتلقاها للرحيل.

وقال أوسوريو خلال جلسته مع مرتضى منصور قبل السفر للبطولة العربية : متفق مع مرتضى اننا بنمثل الكرة المصرية ليس الزمالك فقط ، احنا بنلعب علشان الكرة المصرية وعلينا مسئولية كبيرة.

بسبب رحيل أجانب الزمالك !! .. خلاف بين مرتضى منصور و أوسوريو علي الهواء !!

واستمر : هنعمل مجهود كبير علشان نبعت رساله اننا نقدر ننافس الأفضل في أفريقيا.

وشدد : علشان الناس اللي بتتكلم لا اهتم بأي عروض الزمالك نادي تاريخي في أفريقيا ومن احسن النوادي في أفريقيا ، اتمني في يوم من الأيام ادرب منتخب أفريقي أو عربي ، علشان يعمل كدا لازم أطور من اللاعبين المصريين ، وعشان كدا لازم اظهر الموهبة المصرية عند اللاعبين 

واستطرد : مش هيكون في عدل لو قلت لعيب واحد ، أعطي مثل وهيستفاد أنه مش هنا مصطفي شلبي لعيب عنده الإمكانيات يكون لعيب كبير ، انتو عارفين رأيي في كل واحد في اللاعبين .

وواصل : علشان مسئوليتي البطولة سامحه ب٣٥ وعاوز اركز مع المجموعة فقط مش العدد وفي ناشئين أمثال ايشو وصلاح أبناء النادي احنا بنمثل الكرة المصرية احنا معانا فريق كويس جداً الكرة رياضه جماعية .

واضاف : ميسي الوحيد اللي يقدر يعتمد علي نفسه ونيمار ورونالدو ميقدروش حتي ، التنس رياضه فردية الكرة لعبة جماعية ، زي ما مرتضى قال الكرة حسب بتلعب قد إيه لكن في كل الحالات لازم تكون أحسن من الخصم .

واستمر : الفلوس بتيجي بعد كدا ، ولم تنهي كاريرك مش لازم الفلوس تبقي كل حاجه بالنسبالك ، احنا في البطولة علشان نثبت اننا احسن الفلوس بتروح وتيجي ، أنا مبسوط بالناس الجديدة .

واتم : وكنت محتاج فقط مساك يجيد بالقدم اليسري لكن باقي المراكز بها لاعبين مميزين ، هنروح ننافس علشان عائلاتكم وجمهور الزمالك مش علشان الفلوس .

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة