اخبار الزمالك

تعليق مفاجئ من أسامة نبيه على إستقبال جماهير الزمالك لنجله قبل مباراة بيراميدز!! – فيديو

علق أسامة نبيه مدرب الزمالك السابق على إستقبال جماهير الفارس الأبيض لنجله يوسف المنضم الى صفوف بيراميدز خلال لقاء الفريقين اليوم.

وقال أسامة نبيه في مداخله هاتفية ببرنامج “اللعيب” عبر قناة “mbc مصر”:” الامور ماشيه كويس مع المريخ السوداني ووقعنا في قرعة صعبه شويه بدوري ابطال افريقيا”.

وأضاف:” قلبي كان مع الزمالك، طبعا اولنا واخرنا واسامينا وشهرتنا الزمالك، مينفعش نغير وقلبي مع ابني ولكن قلبي مع الزمالك اللي بيبدا بدايه صعبه واحداث الزمالك والانتخابات والخسارة من ارتا سولار”.

وتابع نبيه:” النتيجه إيجابيه للزمالك في ظل الأحداث الموجودة، الحقيقه كل العناصر اللي رجعت للزمالك اضافه محمود علاء واوباما، وعمر جابر ظهر بشكل مختلف، الريمونتادا اللي اتعملت بعد الشوط الاول والرجل اشتغل بين الشوطين امر ايجابي”.

وأردف:” التعادل مع فريق بيراميدز مكسب ونقطه ايجايبه لحين عقد الانتخابات وقدوم مجلس ادارة”.

وشدد نبيه: “مافعله حسام عبد المجيد خطأ كبير ولكنه ليس لديه خبرات كفايه للتعامل، و هي مرحله عدم اتزان له ومش عاوزين نكبر الاحداث، وعاقبته ولازم هو لاعب صغير ونلمتس له ونصلح له اخطائه وخده في حضنك علشان متخسروش، الزمالك لن يتحمل اي خسائر، كويس انه اخطئ بدري علشان نقدر نعالج”.

وأشار:” كل لاعبي الزمالك واللجنه والجهاز الفني بيمروا بضغط عصبي كبير جدا وبيؤدي لحدوث اخطاء، انت عارف يعني ايه نادي بدون دعم ومجلس ادارة في لعيبه تتحمل الضغط ولعيبه لا، عاوزين نشاور على الاخطاء بهدوء علشان الفترة الحاليه صعبه”.

وعلق على هتافات جماهير الزمالك لنجله يوسف قائلا:” امور طبيعيه ان الجمهور يزعل زي مابيحب ويطلع لفوق يهاجم، ودي خامات هم شاركوا في صناعتها وكانوا بيشجعوهم، ووضع طبيعي ماحدث اليوم وهيفضل جمهور الزمالك هوسبب شهرتنا، وهيفضل لنا جذور واصول في الزمالك مهمه جدا ويبقى الزمالك في القلب”.

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة