اخبار الكرة العالمية

“مبيشتغلش إلا لنفسه”.. قناة الأهلي تُهاجم حازم إمام بشده بسبب أزمة الأحمر والمنتخب!! – فيديو

فتح الصحفي عصام شلتوت النار على حازم إمام نجم الزمالك وعضو مجلس إدارة إتحاد الكرة، وذلك عبر قناة الأهلي، بعد أزمة النادي الأحمر مع منتخب مصر.

وكان الأهلي فد طلب إعفاء لاعبيه من معسكر منتخب مصر القادم لمواجهة إثيوبيا بالتصفيات المؤهله لأمم إفريقيا بسبب فترة الإستعداد لمباراة السوبر الإفربقي.

وقال عصام شلتوت في تصريحات تليفزيونيه عبر “قناة الأهلي”:” ظلم المصاطب، المصطبه لها قواعد لها كلام بيمشي على الكل انت رايح تتكلم على ايه مشهد لايليق”.

وتابع:” انت حازم يحيى الحرية إمام، بتتكلم في ايه وبعدين تخلع، ايه ده، انت عاوز توصل لايه؟ جمهور الزمالك يحبك؟، الجمهور مش عارف يحبك ولاميحكبش، انت مبتشتلغش إلا حازم امام، حتى وانت بتحاول تنجد الزمالك، انت فين من الزمالك انت فين، كل الحكايه مناكفه الاخر هو دليل الحب؟”.

وشدد شلتوت:” انت فين من المدير الفني، اللي ميعرفش الانديه اللي لاعبيتها هتلعب مع منتخبها ماتش رسمي هل اللعيبه بدات الاعداد ولا لا، وبتكلمونا بسبعة ألسن ويتشتغلوا في 100 استديو و100 برلمان لما نكلم يقولو عيب، الوطنيه”.

وأضاف: “وايه دخل الوطنيه في نادي بيشتغل من عرق لعيبته وإدارته ولابيكلف الدوله ولامديون لحد بالتالي لابد ان يعمل، وسيبك من الجماهيريه، لكن الاهلي لابد ان يكسب اموال، يدفع المياه والكهربا والضرائب ويسعد الجمهور، ويثري مشروع الدوله في الانماء وعمل 5 فروع، اوضتين وصاله ياعم اعمل انت فسحه حتى”.

وأختتم:” لايجوز من نجم كروي اسمه حازم إمام الناس وضعته ‏‪في حته تانيه يفعل ذلك “.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة