كأس امم افريقيا ٢٠٢٣

مذيعة تلقن لاعبي منتخب مصر درس قاسي على الهواء بعد التعادل أمام موزمبيق – فيديو

علقت الإعلامية إنجي أنور على تعادل منتخب مصر أمام موزمبيق في افتتاح مشوار الفراعنة في كأس الأمم الإفريقية بهدفين لكل فريق، مشيرًا إلي أن الثقة الزائدة لبعض اللاعبين أدت إلى عدم تحقيق الفوز في مباراة اليوم.

وسقط منتخب مصر في فخ التعادل الإيجابي أمام موزمبيق بهدفين في شباك كل منتخب، بالجولة الأولي من دور المجموعات لمسابقة كأس الأمم الأفريقية 2023، التي أقيمت على ملعب فيليكس هوفويت بكوت ديفوار.

وأضافت “إنجي” خلال تقديمها حلقة جديدة من برنامج “مصر جديدة” على قناة “etc” :” النهاردة بدأت رحلة منتخبنا في كأس الأمم الإفريقية واللى بيدور فيها على النجمة الثامنة اللى بتزين مسيرته في أكبر بطولات القارة السمراء”.

وأشارت :” النهاردة منتخبنا مقدرش يحقق الفوز على منتخب موزمبيق والتعادل فرض نفسه على اللقاء، وبعد هدف مصطفى قولناهدف واحد لا يكفي وطلع الكلام ده صحيح بعد إحراز لاعبي موزمبيق هدفين قبل أن يحرز صلاح هدف التعادل”.

وأكدت “إنجي” :” المزعج في التعادل هو أداء لاعبي منتخب مصر وكم الفرص اللى ضاعت، والمنتخب خسر أول نقطتين في بداية مشواره في البطولة في مباراة كان المفروض الفوز فيها سهل وفي المتناول”.

وواصلت :”المفروض اللاعيبة دي يكون عندها حلم تحقيق أول بطولة مع المنتخب، مش يطلعوا يلعبوا بالشكل اللى ظهورا بيه ده، وإيه الثقة الزيادة اللى كانت عندهم دي مش فاهمة، وكفاية أقول إن الاتحاد الموزمبيقي لكرة القدم تأسس سنة 1984″.

وحذرت “إنجي” لاعبي منتخب مصر من المباريات القادمة في البطولة قائلة :” بالمنظر ده حد يقولى هنعمل ايه مع غانا يوم الخميس الجاي، واللى منتخبها اقوى وليها تاريخ كبير في القارة الإفريقية، وياريت الجهاز الفني يشوف المشكلة فين لان بعد كده مفيش هزار”.

شاهد:

 

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة

error: المحتوى حصري وغير قابل للسرقة !!