اخبار الزمالك

“سديت نفسي”.. مدحت شلبي يفتح النار على محمود علاء بسبب أحداث مباراة الإتحاد والمصري – فيديو

فتح الإعلامي مدحت شلبي، النار على محمود علاء لاعب الزمالك المعار لنادي الإتحاد السكندري، وذلك بعد طرده خلال مباراة المصري الأخيرة.

وقال مدحت شلبي في تصريحات تليفزيونيه ببرنامج “مساء أون” عبر قناة “أون تايم سبورتس2″:” عاوز أبدأ بداية غير تقليدية، لابد كل واحد يكون فاهم إنه قدوه لغيره حسب مرحلته السنية، وبالتالي مفترض أن يكون هناك رقيب قوي جدا على كل تصرفاتنا بحيث لا نؤتي بتصرف يهز القدوة ونندم ونبرر هذا التصرف ولكن إذا كان أمر كبير يعتبر سقطه”.

وأضاف:”جمهور الزمالك بالمدرجات اللي اتسبب في إستبعاد إثنان من النجوم واحد راح السعودية وقال مش عاوز أرجع، اللي هو أوباما، والثاني تحت وطأة الضغط أعير للإتحاد وهو محمود علاء”.

وتابع شلبي: “بعد فعلة محمود علاء مش عاوز اتكلم عنه، لإن الإنسان قدوة والتصرف بيتحسب عليك منين عاوز أكلم عليك وبقول إن الزمالك إفتقدك بسبب هتافات الجمهور ضدك، لكن انت قفلت نفسي لإن الفعل اللي عمله من يومين بمباراة الإتحاد والمصري، وإعتراضه بهذا الشكل سد نفسي”.

وأردف:” منظر مؤسف للغايه انت صورت نفسك انك شهيد الواقعه، وتصرفت تصرفات صبيانيه لاتليق بلاعب يرتدي بتيشرت الإتحاد والمنتخب، والأدهى راح على الكاميرا وخطبها وشئ موسف، لايمكن أن نرى هذا التصرف من أي لاعب بيحترم التيشرت اللي لابسه”.

وواصل شلبي:”محمود أخذ عقوبه إيقاف مباراتين، وكتب على صفحته انا بعتذر وبأحترم كل الناس وغصب عني، لا ياحبيبي مش غصب عنك، لابد ان يكون في كنترول على تصرفاتك إذا كان في موقع قدوة”.

وأشار:” كل شخص قدوه ودي ثاني مرة عمل نفس القصة في ماتش الإتحاد و الداخلية، وأخذ كارت أحمر احنا مبنتعلمش يا محمود؟، والدوري متشاف في الوطن العربي كله”.

وأختتم:” لايا محمود أمر لايليق على الإطلاق وإذا كنا عديناها في ماتش الداخليه علشان كنت تحت وطاة إنتقالك من الزمالك، انت تحت المنظار علشان دي ثاني مرة، انا متصور انك ممكن تتشطب لإن ممكن تضرب الحكم وده منظر غريب، نفسي اسدت اتكلم عنك”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة