اخبار الاهلي

إسلام الشاطر يهاجم خالد الغندور بسبب تصريحاته الأخيرة..”عيب تستخف بعقول المشاهدين”!! – فيديو

هاجم إسلام الشاطر مقدم البرامج في قناة الأهلي، الإعلامي خالد الغندور بسبب تصريحاته عن بطولة السوبر ليج الإفريقي.

إقرأ تصريحات خالد الغندور.. خالد الغندور يطلق تصريح مدوي:”الأهلي إضحك عليه بسبب السوبر ليج الإفريقي” !! – فيديو

وكان خالد الغندور قد قال في تصريحات إذاعية: “الحقيقة أن الكونفدرالية هذا الموسم من أضعف النسخ، لأن الاتحاد الإفريقي قرر إلغاء بند انتقال الفرق الخاسرة في دور الـ32 بدوري الأبطال إليها”.

وتابع: “في رأيي أن دوري السوبر ليج أضعف أيضًا من الكونفدرالية، كما أن الأهلي وصن داونز والفرق المشاركة (أضحك عليهم) وتعرضت للخداع بعدما حصلت على وعود بالحصول على 11 مليون دولار مكافأة، والآن تم إعلان أرقام أقل، كما أنها بطولة إعلانية وليست مؤهلة لأي منافسة أخرى”.

وقال الشاطر في تصريحات تليفزيونيه عبر قناة” الأهلي”: “لاعب سابق في احد الانديه متعودين منه على تصريحات غريبه هو عنده برنامج اذاعي، ولكنه خرج علينا بأغرب تصريح ممكن تسمعه ان كابتن سيد عبد الحفيظ قال ان الكونفدراليه اقوى من دوري الابطال، ليه قال كده علشان يقول ان بطولة الدوري الافريقي ضعيفة واعلانيه فقط”.

وأضاف:” فقرة اسمها بالعقل، على الرغم انه كلام بعيد عن العقل والواقع، لان اللي بيشارك في السوبر الافريقي هم افضل8 فرق في القارة تصنيفا”.

وشدد الشاطر:” واحده واحده بالعقل، الاهلي في2013 كان بطل دوري ابطال افريقيا وليس الكونفدراليه، الاهلي توج في 2014 بالكونفدرالية وكابتن سيد عبد الحفيظ مكنش مدير الكرة بل كابتن وائل جمعة”.

وأشار: “كام كذبه اتكذبت في المعلومة، حضرتك عاوز تقول الدوري الافريقي ضعيف علشان الاهلي بيلعب فيها انت عاوز تقول كده، الحاحات بتبقي على الهواء والمزاج، لو النادي اللي بتشجعه بيشارك هتبقي قويه، وانا عارف انك مستبعد ولا عارف توصل لها”.

وواصل الشاطر:” العيب انك تستخف بعقول المشاهدين، وتقول معلومات غير صحيحه، هذا الكلام بيقل منك ومن مصداقيتك، وممكن تكتب على جوجل هل فاز الأهلي بالكونفدراليه سنه2013 وتعرف المعلومة”.

وزاد:” انت عايز تقول ان الدوري الافريقي ضعيف ووحش واضعف من الكونفدرالية بالرغم انه فيه افضل8 فرق في القارة، مينفعش تستخف بعقول المشاهدين وتقول اي تصريحات، ويتقال ان التصريحات اتقالت من مدير الكره اللي اصلا مش موجود”.

وأختتم الشاطر: وعلي رأي حسن حسني في فيلم الناظر لما قال على الله محدش ينخرب ورانا، وفي ناس بتصدق لو حد فضل وراء الاعلامين هتجد اخطاء، احنا معندناش ذاكرة السمك، ومينفعش اللي بيحصل وكلام غير صحيح ولوصحيح مش هنكلم، هو قال معلومتين خاطئتين في نفس البرنامج”.

تعليقات زوار الموقع

اخبار ذات صلة